
Arbetet börjar med en grundlig analys som består av syfte och problemställning. Vi analyserar, bland annat, er tänkta målgrupp och undersöker validiteten av era befintliga kontaktuppgifter. I analysfasen definieras ert syfte och er målsättning med leadsgenereringen.

Varje företag och varje kampanj är unik och har olika syften och förutsättningar. Att ha en tydlig strategi för hur bearbetningen av kunderna ska vara är av största vikt för att få maximal utdelning. Vi utser hos oss en projektledare och en kreativt ansvarig som arbetar i nära samarbete med er. I strategifasen ingår att fastställa hur ni vill framstå i era budskap och vad det är ni vill få fram till era mottagare. Vi tar fram förslag på hur kommunikationen ska komma att se ut och i hur många olika steg ni bör välja att leadsgenerera. Strategifasen mynnar ut i en konkret och detaljerad handlingsplan.

Utifrån handlingsplanen som fastställts ska det praktiska leadsgenereringsarbetet ske. Viktiga parametrar att ta hänsyn till här är när de olika kampanjerna ska ske, och framförallt vad som ska ske efter utförd leadsgenereringskampanj. Vi leadsgenerar åt er och ser till att leadsgenereringen har korrekt omfattning för det efterföljande säljstöd och uppföljning som krävs. Vissa bolag sköter uppföljningen av leadsen själva, andra överlåter även uppföljningen av kampanjen till oss. Uppföljningen bör ske inom fem arbetsdagar efter varje utförd leadsgenerering.

Leadsgenerering ger omedelbar effekt. Effekten mäter vi och levererar till er. Tillsammans går vi igenom det utförda arbetet och vika resultat det gett. Vi mäter så utfört arbete svarar mot fastställda målsättningar. I våra utvärderingar är vi givetvis objektiva och belyser båda vad som var bra men även vad som kan bli bättre. Vi tror på bra relationer med våra kunder och strävar alltid efter att våra kunder ska bli mer än nöjda och givetvis vill fortsätta att arbeta med oss!