Kunder
Hewlett Packard
ISS Facility Services
Volvo Cars
Axfood Snabbgross
Xerox Europe
Naxos Sweden
Tempur
Salming Underwear
PAR/Infodata Direkt
Lanna Lodge
Gson Europe
Hållén Arkitekter
Lilla Örebro Bar & Kök
Bergslagens Destilleri
Casino Cosmopol
Visa Logotyper
Visa Webbplatser
|
Kund
Salming Underwear
Problem Salming ville skapa kännedom om varumärket och inta nya positioner på marknaden. Man var tvungen att kommunicera detta på ett kostnadseffektivt sätt till sin målgrupp.
Lösning
Vi analyserade målgruppens medievanor och lämpliga kanaler för en ny kommunikationsstrategi, som resulterade i ett nära samarbetade med 1000apor. En rad filmer producerades som gick ut på att Börje Salming förföljdes och smygfilmades av bröderna Schulman. Filmerna visades på 1000apor.se och på msn.se. De blev också snabbt en stor succé på youtube.com.
I samband med filmkampanjen gjordes också insamlingar av e-postadresser, bannerannonsering, hemsida och en webshop.
Titta på alla delar i serien "Bröderna Schulman stalkar Börje Salming!" www.youtube.com/view_play_list?p=F794DB58F2DDDD40
|